Ehetsz-e fagyit inzulinrezisztenciával?

Ice cream scoop in chocolate ice cream tub

Tetszik? Oszd meg!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: email

Végre, idén kicsit megkésve, de itt a kánikula, ez ám az igazi strandidő: amikor nem vágysz másra csak egy csobbanásra meg egy nagy adag fagyira… De mi a helyzet, ha IR-es vagy?

Frissítő finomság IR-esként is

Ha az ember nem édességfüggő és nem is nassol rendszeresen esténként a TV mellett, attól még érezhet ellenállhatatlan vágyat egy nagy kehely fagyira a nyári hőségben. Az, aki az IR-rel él együtt és ehhez alkalmazkodva kell odafigyelnie arra, hogy mit, mikor, mennyit és hogyan egyen, annak bizony vigyáznia kell ezzel a népszerű, nyári hűsítővel is! Ám butaság lenne lemondani a fagyiról, mert van olyan formája, amelyet következmények nélkül, nyugodtan fogyaszthatsz te is, ha IR-es vagy. Ne szomorkodj, ha ez az első nyarad IR-esként, inkább fedezd fel a kókusztejben rejlő lehetőségek pártalanságát és páratlanságát! 

Kókusztejes fagyi házilag

Amiben a leginkább megbízhatsz, az a kókusztej alapú, házilag elkészített fagylalt. Biztonságos és egészséges megoldás, ha friss gyümölcsök hozzáadásával kísérletezgetsz! A recept egyszerű: turmixold össze a gyümölcsöt és a kókusztejet, ízesítsd, ízlés szerint, és be a fagyasztóba. Pár óra múlva már tálalhatod is:)

Bolondítsd meg a gyümölcsöket friss fűszernövényekkel! A hűsítő menta, az izgalmas zsálya, vagy az igazi klasszikussá váló levendula, bazsalikom és citromfű valamelyikével egészen új ízvilágot kísérletezhetsz ki. A legjobb, ha ezeket a különböző, szezonális gyümölcsökhöz hasonlóan frissen a kertből vagy a piacról beszerezve teszed hozzá! Ki ne szeretne otthonában egy fagyi laboratóriumot? Kalandra fel, valósítsd meg régi, titkos álmod és legyen egy házi fagyizód:)

A fogyasztása miatt azért nem kell aggódnod, mert a kókusztej magas zsírtartalma csökkenti a gyümölcsök gyors felszívódását. Egyszerű, de nagyszerű lehetőség és egészségtudatos választás az ilyen típusú, alternatív fagylaltfogyasztás, nem csak az IR-el élőknek. Ráadásul gyorsan és könnyen elkészítheted a fagylalttalálmányokat! 

Ha nem akarsz otthon fagyit készíteni…

Ma már egyre több fagylaltlánc gondol arra, hogy cukormentes vagy vegán fagyikat is készítsen azok számára, akiknek nélkülözniük kellene a fagylalt élvezetét. Az IR és a nassolás nem zárja ki egymást: hűsítsd le magad valamelyik igényes, körültekintő cukrászdában a belváros szívében. Próbáld ki a Levendula, a Hisztéria vagy a Fragola fagyizók kínálatát! Menj barátokkal, barátoddal, családoddal fagyizni bátran, hiszen egyre több helyen gondolnak arra, hogy az IR-rel is számolni kell! 

Szerencsére már nagyon sok alternatív lehetőségünk van arra, hogy az egészséges életmód, és akár a szigorú diéta mellett élvezhessük a különböző finomságokat is. Nem kell megtagadnunk magunktól dolgokat, csak meg kell találni a helyettesítő alapanyagokat, a kiskaput. Ami jelen esetben nem más, mint a fantasztikus kókusztej. Ha az íze önmagában elbizonytalanít vagy elkedvetlenít, ne add fel. Fűszerekkel és gyümölcsökkel adj neki még egy esélyt!

Kényeztesd magad, mert fontos lehet!

Te is érintett vagy IR-rel vagy PCOS-sel?

Az IR-kézikönyv segítség lehet minden érintettnek: akkor is, ha most derült ki, hogy IR-es vagy és akkor is, ha már így élsz évek óta.
táplálkozás

Az inozitol szerepe az IR-es életében

Inzulinrezisztensként vagy PCOS-esként nem csupán az a fontos, hogy az étrendedre vagy az életmódodra odafigyelj, hanem az is, hogy pótold a szervezetedből hiányzó vitaminokat. Most bemutatom neked az inozitolt, ami kiemelten fontos számunkra!