Hurrá, nyaralunk! De mit szól ehhez az IR?

Tetszik? Oszd meg!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: email

Te is nyaralás-lázban égsz már? Alig várod, hogy a medence szélén ülj egy hűs koktéllal… azaz… úristen… mennyi szénhidrát lehet egy koktélban? Hogy ne teljen az egész nyaralásod az IR miatti idegeskedéssel, összeírtam néhány tippet, mire figyelj oda a vakáció alatt!

 Az IR mindenhol ott van veled: az otthonodban, a munkahelyeden és a nyaralás alatt is. Ez persze elsőre logikusnak tűnik, mégis, sokan vannak, akik a vakáció idejére félreteszik a szigorú diétát, a mozgásgazdag életmódot, hiszen most nyaralnak, megérdemlik!

Nos, valóban megérdemled, hogy jól érezd magad, de sajnos az IR ugyanott nyaral, ahol te, nem vesz ki szabadságot. Persze utazás közben, más környezetben, más körülmények között (főleg egy idegen országban!) nem is olyan könnyű betartani a hétköznapi rutint, de most összeírtam pár dolgot, ami segíthet!

Mire figyelj oda, ha IR-rel mész nyaralni?

1. Legyen nálad mindig életmentő snack!

Míg otthon csak akkor élsz nasikon, ha éppen megkívánod, a nyaralás alatt életet is menthet egy-egy apró harapnivaló, kenyér, édesség, ami belefér a diétádba. Bármennyire is odafigyelsz ugyanis, elképzelhető, hogy az első étteremben nem találsz olyat, amit ehetsz ÉS kívánod is, vagy esetleg a szállásodon kell kihagynod a reggelidet, mert durván felrúgná a diétádat. Természetesen a következő tippekben megpróbálunk segíteni, hogy ez lehetőleg ne fordulhasson elő, de biztos, ami biztos, pár egészséges falat nem árthat:)

2. Nézd meg alaposan a szállást!

Ha ellátást is biztosítanak, akkor természetesen érdemes megnézni az étlapot, a reggelikínálatot, vagy felvenni a kapcsolatot a szállással, hogy tudnak-e olyan ételeket biztosítani, ami neked is jó lesz. Ha viszont ellátás nélkül foglalod a szállást, figyelj oda, hogy legyen minimum egy hűtőszekrény, esetleg egy kisebb-nagyobb konyha, ahol remekelhetsz! Mivel a nyaralás alatt kevesen szeretnek órákat állni a tűzhely mellett, ezért érdemes letöltened pár pofonegyszerű és villámgyors receptet is, amihez a lehető legkevesebb konyhai eszköz kell – hiszen nem tudhatod, miket találsz majd a szekrényekben. 

3. Fedezd fel a környéket!

Már a nyaralás előtt érdemes a google maps segítségével feltérképezni, mit találsz a közelben: milyen kínálata van az éttermeknek, milyen boltokban tudsz majd bevásárolni, esetleg a városnézésen/strandoláson kívül milyen sportolási lehetőségeid lesznek. A globalizáció nagy előnye, hogy az áruházláncok kínálata minimálisan tér csak el egymástól, ezért ha van ilyen bolt a közelben, valószínűleg különösebb macera nélkül be tudod majd szerezni a megszokott dolgokat. 

Ne feledkezz meg a mozgásról sem: ha futni szoktál, az új környezet izgalmas felfedezést nyújthat, ha kondizni, edzőtermet találsz valószínűleg, de sok helyen vannak már szabadtéri edzések is. De akár kipróbálhatsz valami újat is: romantikus ötlet lehet például páros nyaraláshoz az acro-yoga vagy páros jóga is.

4. Figyelj oda a folyadékbevitelre!

Szerinted is hozzátartozik a nyaraláshoz a hűs limonádé vagy a jeges koktél? Bánj csínján az italokkal, és most is próbáld inkább vízzel bevinni a megfelelő mennyiségű folyadékot, hiszen az édes italok bizony megdobják a vércukorszintedet. Ugyanez vonatkozik a gyümölcslevek és smoothie-k ínycsiklandó világára.

5. Ne feledkezz meg a gyógyszeredről!

Alap, de azért a biztonság kedvéért leírom: ha gyógyszert szedsz  (akár az IR, akár más miatt), akkor ne felejtsd el betenni a táskába – és ne felejtsd el bevenni! Amikor kiesel a napi rutinból, könnyen kimaradhat egy-egy tabletta, ezért érdemes lehet ébresztőt beállítani a telefonodra. Legalább a nyaralás előtt 1 héttel ellenőrizd, hogy mindenből van-e elég, és ha kell, töltsd fel a készleteidet, ne egy idegen városban kelljen patika után szaladgálni. 

5+1. Érezd magad jól!

Az IR leküzdésében a stresszmentes életmód majdnem olyan fontos, mint a megfelelő diéta. Lazíts, hagyd hátra a gondokat, és élvezd a nyaralást! Ezzel is sokat teszel az egészségedért:)

Figyelj oda a nyaralás alatt is, mert fontos lehet!

Te is érintett vagy IR-rel vagy PCOS-sel?

Az IR-kézikönyv segítség lehet minden érintettnek: akkor is, ha most derült ki, hogy IR-es vagy és akkor is, ha már így élsz évek óta.
életmód

Hogy néz ki az IR vizsgálat?

Sokan vagyunk, akik mindenféle orvosi vizsgálattól rettegünk, és mindent előre akarunk tudni. Így van ez az inzulinrezisztencia-, avagy a terheléses vércukor vizsgálattal is. A jó hír az, hogy itt tényleg semmi ok az aggodalomra, nem fog fájni, és különösebben kellemetlen sem lesz – olvass tovább, és bemutatom az IR vizsgálatot pontról-pontra!

életmód

Miért fontos IR-esként a megfelelő folyadékfogyasztás?

Először is azért, mert napi 2-4 liter folyadék mindenféleképpen kell a szervezetnek, akár egészséges vagy, akár nem. IR-esként azonban különösen oda kell figyelni erre, mert befolyásolhatja az értékeinket, a közérzetünket és az egészségünket is. Mutatom, miért!

Iratkozz fel a Fontos lehet! hírlevélre!

Hova küldjük az INGYENES IR-kézikönyvet?

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.