Miért fontos IR-esként a megfelelő folyadékfogyasztás?

Tetszik? Oszd meg!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: email

Először is azért, mert napi 2-4 liter folyadék mindenféleképpen kell a szervezetnek, akár egészséges vagy, akár nem. IR-esként azonban különösen oda kell figyelni erre, mert befolyásolhatja az értékeinket, a közérzetünket és az egészségünket is. Mutatom, miért!

Valójában mivel az IR kezelésének és az értékek megfelelő szinten tartásának alapja a megfelelő életmód betartása, a címben feltett kérdésre kapásból adott is a válasz. Hiszen az ideális étrend, a rendszeres testmozgás és a kellő folyadékfogyasztás mind részei annak, hogy a diétád hozzájáruljon az egészségedhez. Ám ez csupán a jéghegy csúcsa, hiszen ez nem merül ki ennyiben, sőt, az sem mindegy, mikor és mit iszol pontosan. Menjünk bele egy kicsit mélyebben, miért is ennyire lényeges a sok folyadék, ha inzulinrezisztenciáról van szó!

Milyen kapcsolat van a folyadékfogyasztás és az IR között?

A 160 grammos (vagy egyéb, egyénileg meghatározott) diéta alapvetően egy rostokban igen gazdag étrendet tesz lehetővé, amely mellett ha nem iszol eleget, könnyen kellemetlen mellékhatásokat tapasztalhatsz. A puffadás, székrekedés vagy egyéb, diszkomfort érzetet okozó tünetnek a leggyakoribb oka ugyanis pont az, ha az illető keveset iszik az új étrend mellé. 

Nem mindegy, mit és mikor iszol!

Az IR diétának szintén sarkalatos pontja, hogy napi 5x eszünk, és az étkezések között nem fogyasztunk semmit, ami inzulinválaszt váltana ki. Ez pedig vonatkozik a folyadékra is. Vagyis ha éppen nem a soron következő étkezésed mellett ülsz, akkor kizárólag vizet ihatsz. Az üdítők, a limonádé, a tea vagy a kávé ugyanis munkára sarkallják a hasnyálmirigyedet. Nem tilos a diétába illeszthető egyéb italok fogyasztása, de kizárólag az étkezések mellett megengedett! 

Egy cukormentes (!) jeges tea például remek lezárása lehet egy kiadós ebédnek, viszont ha ezután megszomjazol, az uzsonnáig inkább csak vizet igyál! 

Miért jó, ha vizet iszol?

A vízfogyasztásnak egyértelműen jót tesz a szervezetednek. Amellett, hogy hozzájárul a megfelelő keringéshez, segíti az emésztést, jótékony hatással van a vérnyomásra, segít leküzdeni a stresszt és a depressziót, de az allergiás és asztmás tüneteket is enyhítheti. Segítségével képes a szervezet méregteleníteni önmagát, biztosítani az egészséges sav-bázis egyensúlyt és még a koncentrációban is segít. A testednek valódi aranybánya ez a színtelen, szagtalan folyadék. 

Még egy teljesen egészséges szervezet számára is elengedhetetlen a megfelelő vízfogyasztás ahhoz, hogy ideálisan működjön, és ne alakuljon ki semmilyen kellemetlenség. Ez egy IR-es szempontjából pedig fokozottan igaz, hiszen ez az egyetlen olyan dolog, ami úgy vihetsz be a szervezetedbe, hogy az nem vált ki inzulinválaszt, és békén hagyja az egyébként is túl sokat dolgozó hasnyálmirigyedet. 

Igyál rendszeresen, igyál sokat, igyál vizet, mert fontos lehet!

Te is érintett vagy IR-rel vagy PCOS-sel?

Az IR-kézikönyv segítség lehet minden érintettnek: akkor is, ha most derült ki, hogy IR-es vagy és akkor is, ha már így élsz évek óta.
életmód

Elhízás, terhesség és IR: mi az összefüggés?

Az inzulinrezisztencia egyik legjellemzőbb velejárója a fokozott hízás és nem ritka a betegség nyomán kialakult meddőség sem. Ha viszont tudjuk, mi van a háttérben, van lehetőség a folyamatok visszafordítására. Ebben a bejegyzésben megmutatom, mi okozza ezeket, és mit lehet tenni a kellemetlenségek ellen.

táplálkozás

Ezért fontos a magnézium egy IR-es számára

Persze minden vitamin fontos, de nekünk néhány fontosabb a többinél. Az életmódváltás eredményességében ugyanis sokat számít, ha ezek az értékes vitaminok megfelelő szinten vannak, és segítik a testünk belső működését. Ebben a bejegyzésben összegyűjtöttem minden lényeges tudnivalót az egyik legfontosabbal, a magnéziummal kapcsolatban!

Iratkozz fel a Fontos lehet! hírlevélre!

Hova küldjük az INGYENES IR-kézikönyvet?

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.