Sétáltasd meg az IR-t!

Tetszik? Oszd meg!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: email

Az IR kialakulása több okra is visszavezethető, ezek közül az egyik az elhízás, különösen a deréktáji „úszógumik”. Ezek ugyanis nem csak esztétikai problémát jelentenek, hanem megemelik a vérnyomást, a koleszterinszintet, megzavarják a hormonháztartást, és egyfajta krónikus gyulladásban tartják a szervezetet. Ha emellé egész nap csak ücsörgünk, az irodai munka végén átülünk a kocsiba, onnan a kanapéra, akkor az izmok nem használnak fel elég glükózt, és megemelkedik a vércukorszint.

A rendszeres testmozgás az IR egyik leghatékonyabb ellenszere. És most nem kell semmi bonyolult dologra gondolnod: már csak az, hogy kilépsz a kapun, és sétálsz fél órát, elég ahhoz, hogy elkezdje a szervezeted elégetni a zsírraktárakat. Eleinte persze nem lesz túl látványos az eredmény, sem deréktájban, sem a vércukorszintedben, de hidd el nekem, a kitartó munka meghozza a gyümölcsét!

Miért jó sétálni?

  • Sétálni bárki tud.
  • Sétálni bárhol lehet.
  • Sétálni bármilyen életkorban lehet.
  • Sétálni lehet egyedül, vagy társasággal.
  • A sétálás ingyen van.
  • A sétálásban kicsit az esélye, hogy megsérülsz.
  • A sétálás segít a túlsúly csökkentésében. 

Ha pedig a természetben sétálsz, netán változó terepen, hegyre fel, hegyre le, akkor még alaposabban átmozgatod az izmaid, és közben mesés élményeket is szerezhetsz! Nem is beszélve a madárcsicsergésről, a növények illatáról, és ha szerencsés vagy, még egy-két őzzel, vagy szarvassal is összefuthatsz. 

„A túrázás csökkenti a stressz-szintet, egyúttal örömforrás. Valóságos gyógyír szívünknek, keringés szervrendszerünknek, vérnyomásunknak és immunrendszerünknek, ugyanakkor csökkenti a vérzsírok szintjét. Segítségével a félelmek, a szorongás, a motivációs és életkrízis helyzetek is könnyebben megoldhatók. Nagy feltűnést keltő túrák rákos betegekkel azt is bebizonyították, hogy a szabad levegőn végzett „mozgásterápia” súlyos betegeken is képes segíteni.

 Az, hogy a szabad természet hangulatunkat, közérzetünket pozitívan befolyásolja, nem csupán szubjektív vélemény. Tudományos vizsgálatok igazolják, hogy ez valóban így van. Az USA-ban egy ideje létezik egy új tudományág, amelyet „tájpszichológiának” hívnak, és azt vizsgálja, a különféle tájak milyen hatást gyakorolnak az emberi pszichére. A természetet nem csak biotópnak tekinti, hanem „pszichotópnak” is: olyan környezetnek, amely emocionálisan megérint, bensőnket építi, erősíti.” (Forrás_ Zarándokkaland Egyesület, Gerhát Ádám)

Mennyit kell sétálni az egészségért?

Napi 30-40 perc, illetve legalább 1 hetes gyalogtúra ajánlott, ha a sétálás, illetve kirándulás az egyetlen sport az életedben. A kutatások szerint már heti 3 órányi aktív gyaloglás 50%-al csökkenti a szívroham kockázatát. Ha korábban nem mozogtál, és ezt soknak találod, hamar kifulladsz, akkor kezdd 10-20 perccel a környékeden. Ha vannak esetleg lejtős utak, kisebb dombok, azt mindenféleképpen érdemes beiktatni! Hamar azon kapod magad, hogy úgy jártál, mint Forrest Gump: ha már eddig eljöttél, miért ne mehetnél tovább? 

„Az elhízás és a mozgásszegény életmód a cukorbetegséget világszerte az egyik legelterjedtebb civilizációs betegséggé tette. Az amerikai National Institute of Diabetes jelentése szerint azoknál a túlsúlyos embereknél, akik a cukorbetegség korai stádiumában vannak a gyalogló programmal lényegesen jobb eredményt lehet elérni, mint az ilyen esetekben alkalmazott gyógyszerekkel.” (Forrás: Zarándokkaland Egyesület, Gerhát Ádám)

A legjobb természetesen az, ha a természetben sétálsz, de ezt nem mindenki tudja beépíteni minden nap. Hétközben ezért megteszi egy park is, hétvégén pedig fogd a családot, vagy a barátaidat, és fedezzétek fel a környező erdőket-mezőket! Ez nem csupán sporttevékenység, de remek program is. A gyerekeid is szívesebben fognak visszaemlékezni ilyen kirándulásokra, mint arra, hogy minden hétvégén a játszóházba mentetek, vagy a kanapén néztétek a sorozatokat.

Én imádok túrázni, és csak ajánlani tudom, szerintem ez az egyik legjobb „sport” a világon:)

Mozdulj ki a lakásból, mert fontos lehet! 

Te is érintett vagy IR-rel vagy PCOS-sel?

Az IR-kézikönyv segítség lehet minden érintettnek: akkor is, ha most derült ki, hogy IR-es vagy és akkor is, ha már így élsz évek óta.
életmód

Hogy néz ki az IR vizsgálat?

Sokan vagyunk, akik mindenféle orvosi vizsgálattól rettegünk, és mindent előre akarunk tudni. Így van ez az inzulinrezisztencia-, avagy a terheléses vércukor vizsgálattal is. A jó hír az, hogy itt tényleg semmi ok az aggodalomra, nem fog fájni, és különösebben kellemetlen sem lesz – olvass tovább, és bemutatom az IR vizsgálatot pontról-pontra!

babavárás

Miért fontos IR-esként a megfelelő folyadékfogyasztás?

Először is azért, mert napi 2-4 liter folyadék mindenféleképpen kell a szervezetnek, akár egészséges vagy, akár nem. IR-esként azonban különösen oda kell figyelni erre, mert befolyásolhatja az értékeinket, a közérzetünket és az egészségünket is. Mutatom, miért!

Iratkozz fel a Fontos lehet! hírlevélre!

Hova küldjük az INGYENES IR-kézikönyvet?

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.