IR, újszokások nyomában

Tetszik? Oszd meg!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: email

Kik állnak melletted? Az elmúlt napokban ez többször is felmerült. Nekem otthon is megvolt a magam harca, hogy elfogadják életmódom, de ezen felül segítőhöz is fordultam. Hogy miért? Nézd meg, mi minden okozhat gondot számodra: 

Az IR jellemző tünetei 

Nőknél:

  • hasi elhízás;
  • súlygyarapodás normál étkezés mellett is, valamint sorozatos sikertelen fogyás a fogyókúra ellenére;
  • fáradékonyság;
  • hajhullás;
  • pattanásos, zsíros bőr (arcon, háti részen);
  • rendszertelen menstruáció;
  • csökkent koncentrációs képesség.

Férfiaknál:

  • túlsúly;
  • magas vérnyomás;
  • alacsony spermaszám, 
  • terméketlenség;
  • kopaszodás;
  • merevedési zavarok, impotencia;
  • csökkent szexuális vágy és teljesítmény;
  • hasi hízás, akár „sörhas”.

Akár inzulinrezisztens vagy, akár nem, már olvasni is nehéz ezeket a tüneteket, hát még egy csomagban átélni mind! Ehhez pedig add hozzá a többit: az étrend cseréje, a mozgás, az énidő, a napi 5xi étkezés… Máris kész egy kiadós pánikroham, még több feszültséggel körítve. 

Legyen másképp 

Az e heti kihívásban az a feladat, hogy próbálj ki új dolgokat, amiket eddig még nem tettél. Új hely, új szokás, olyan, ami feltölt. Ilyen lehet akár az is, hogy coach segítségét kéred. Miért? Mert: 

  • nem ismer, és nem ítélkezik.
  • kérdez, de a döntéseket te hozod meg a saját életed, fejlődésed felett.
  • hozzád tesz: elmondhatod történeted, gondjaid, de nem hagyja, hogy beleragadj.
  • más szemszögből segít meglátni értékeidet, adott helyzetet.

Meghallgat, támogat, de az az igazság, hogy azért saját munkával is jár. Gyakorlati feladatok, rengeteg önismeret és apró lépések (ki mekkorát bír), előre. Érdemes és jó, ha nem is folyamatosan, de alkalomadtán igénybe veszed egy coach (egyéb olyan szakember, akiben megbízol) segítségét – természetesen csak, ha és amikor szükségét érzed.

Kalandozás

Az inzulinrezisztencia körüli teendőkbe, orvosi vizsgálatokba, a CH, azaz a szénhidrátok számolásába igencsak el lehet veszni. Ehhez még hozzájön a család, a munka, és minden, ami ezekkel jár. Ilyenkor nemcsak egy új nézőpont segíthet, hanem az is, ha kipróbálsz valami újat, ami feltölt, kikapcsol. Növeld az ÉNIDŐD.

Gyakran járok túrázni, mert imádom a természetet, kikapcsol teljesen. Kiszakadni a hétköznapokból, a folyamatos rohangálásból, számomra is üdítő változatosság. Te szeretsz sétálni, szoktál? Vagy inkább úsznál egyet? Horgolnál, esetleg szimplán leülnél egy regényt elolvasni? 

Olyat válassz, ami neked értéket ad. Főzz finomat akár, ehhez találsz jó pár receptet az oldalon.

Miért?

Ha ez még kérdés, akkor kérlek, gondold végig, hogy amikor jól érzed magad, felveszed-e az összes feszültséget, ami körülötted van? Fáradtan, leverten töltöd a napod, vagy energikusan? Ami pedig a legfontosabb: szerinted a lelki állapotod befolyásolja-e a fizikait?

Még volna itt valami, az a szó, amit kevesen szeretnek: FELELŐSSÉG. Ez az, ami egyedül a tiéd. IR-esként még nagyobb, hiszen te mutatsz akár példát másoknak, akik hasonlóan élnek (gyermekes szülőként pláne), de a saját egészségi állapotodon is megmutatkozik, ahogy magaddal bánsz. Evésben és kikapcsolódásban egyaránt.

Számolj be, ha van kedved, hogy sikerült ez a hét, mit tettél magadért! Szeptember óta több feladat is kikerült, amelyek segíthetnek, volt olyan, amit megcsináltál? Kíváncsian várom a történeted!

Az egészséged, az életet, a lelked fontos lehet.

Anita

Te is érintett vagy IR-rel vagy PCOS-sel?

Az IR-kézikönyv segítség lehet minden érintettnek: akkor is, ha most derült ki, hogy IR-es vagy és akkor is, ha már így élsz évek óta.
táplálkozás

Az inozitol szerepe az IR-es életében

Inzulinrezisztensként vagy PCOS-esként nem csupán az a fontos, hogy az étrendedre vagy az életmódodra odafigyelj, hanem az is, hogy pótold a szervezetedből hiányzó vitaminokat. Most bemutatom neked az inozitolt, ami kiemelten fontos számunkra!