Ezért fontos a magnézium egy IR-es számára

Tetszik? Oszd meg!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: email

Miért elengedhetetlen a megfelelő magnéziumszint egy IR-esnek? 

Számos kutatás bizonyította már, hogy az inzulinérzékenység és a szervezet magnézium szintje között komoly összefüggés van; fontos szerepet játszik az inzulinreceptorok működésében. Annyira fontosat, hogy az alacsony magnézium-bevitel hosszú távon akár 2-es típusú cukorbetegség kialakulásához is vezethet. 

Ha megfelelő mennyiséget viszel be belőle a szervezetedbe nap mint nap, akkor az nagyban hozzájárulhat az inzulin hatékonyságához, így az vércukor-és inzulinproblémák megelőzéséhez, valamint inzulinrezisztencia vagy cukorbetegség fennállása esetén a helyzet stabilitásához is. 

Milyen tünetei lehetnek a magnéziumhiánynak?

Az alapbetegségtől függetlenül izomfájdalmat, hangulatingadozásokat, fáradékonyságot, gyengeséget, szív-és vérnyomásproblémákat, de akár a memóriazavart is tapasztalhatsz, ha nem kap elég magnéziumot a szervezeted. A magnéziumszinted vizsgálata nagyon nehéz, mert egy sejten belüli ásványról beszélünk, ezért sok ember még csak nem is sejti, hogy néhány kellemetlen tünetét a magnéziumhiány okozza.

Természetesen, ha ezek közül bármit észreveszel magadon, az nem jelent automatikusan magnéziumhiányt, de ha nem szűnnek a kellemetlenségek, érdemes erre is gondolni. A jó hír az, hogy néhány ételfajta beiktatása már önmagában sokat segíthet a helyzeten. 

Magnéziumbevitel természetesen és mesterségesen

Mivel a magnéziumnak fontos szerepe van az ideális anyagcserében, és a megfelelő testmozgás mellett hamar ürül a szervezetből, ajánlott rendszeresen pótolni. A szervezet nem tudja előállítani, így elsősorban magnéziumban gazdag ételeket kell fogyasztani, de tabletta formájában is kiegészítheted vele étrendedet. Egy nap 250-350 mg-ra van szüksége ebből a testednek. 

Van néhány tipikusan olyan élelmiszer, amelyeknek magas a magnéziumtartalma és gond nélkül beilleszthetők az IR-barát étrendbe. Ilyenek például a hüvelyesek, a spenót, a kelkáposzta, az avokádó, a hal és az olajos magvak is. Egyedül a banán az, amelyet magas magnéziumtartalma ellenére ajánlott kerülni, ha inzulinrezisztens vagy. 

Ha a fentiekből megfelelően fogyasztasz, de a tüneteid nem enyhülnek, vagy az orvosod szerint egy kis extra löket magnéziumra lenne szükséged, természetesen étrendkiegészítők formájában is ajánlott egy kis plusz magnéziumot szedni a teljes siker elérése érdekében. 

Mikor kezdj magnéziumot szedni?

Nem ajánlom, hogy most a cikk olvastán lerohand a patikát, és betárazz magnéziumból; érdemes előtte az orvosoddal konzultálnod, amennyiben erre még nem került sor. Ő ugyanis az eredményeid és a kórelőzményeid alapján megfelelő adagolást is elő tud írni számodra, tovább támogatva ezzel azt, hogy „odabenn” minden flottul működjön és még több pozitív eredménye legyen az életmódváltásodnak. 

A diéta mellett figyelj oda a megfelelő tápanyagokra is, mert fontos lehet!

Te is érintett vagy IR-rel vagy PCOS-sel?

Az IR-kézikönyv segítség lehet minden érintettnek: akkor is, ha most derült ki, hogy IR-es vagy és akkor is, ha már így élsz évek óta.
életmód

Miért fontos IR-esként a megfelelő folyadékfogyasztás?

Először is azért, mert napi 2-4 liter folyadék mindenféleképpen kell a szervezetnek, akár egészséges vagy, akár nem. IR-esként azonban különösen oda kell figyelni erre, mert befolyásolhatja az értékeinket, a közérzetünket és az egészségünket is. Mutatom, miért!

életmód

Elhízás, terhesség és IR: mi az összefüggés?

Az inzulinrezisztencia egyik legjellemzőbb velejárója a fokozott hízás és nem ritka a betegség nyomán kialakult meddőség sem. Ha viszont tudjuk, mi van a háttérben, van lehetőség a folyamatok visszafordítására. Ebben a bejegyzésben megmutatom, mi okozza ezeket, és mit lehet tenni a kellemetlenségek ellen.

Iratkozz fel a Fontos lehet! hírlevélre!

Hova küldjük az INGYENES IR-kézikönyvet?

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.