Ezért fontos a magnézium egy IR-es számára

Tetszik? Oszd meg!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: email

Miért elengedhetetlen a megfelelő magnéziumszint egy IR-esnek? 

Számos kutatás bizonyította már, hogy az inzulinérzékenység és a szervezet magnézium szintje között komoly összefüggés van; fontos szerepet játszik az inzulinreceptorok működésében. Annyira fontosat, hogy az alacsony magnézium-bevitel hosszú távon akár 2-es típusú cukorbetegség kialakulásához is vezethet. 

Ha megfelelő mennyiséget viszel be belőle a szervezetedbe nap mint nap, akkor az nagyban hozzájárulhat az inzulin hatékonyságához, így az vércukor-és inzulinproblémák megelőzéséhez, valamint inzulinrezisztencia vagy cukorbetegség fennállása esetén a helyzet stabilitásához is. 

Milyen tünetei lehetnek a magnéziumhiánynak?

Az alapbetegségtől függetlenül izomfájdalmat, hangulatingadozásokat, fáradékonyságot, gyengeséget, szív-és vérnyomásproblémákat, de akár a memóriazavart is tapasztalhatsz, ha nem kap elég magnéziumot a szervezeted. A magnéziumszinted vizsgálata nagyon nehéz, mert egy sejten belüli ásványról beszélünk, ezért sok ember még csak nem is sejti, hogy néhány kellemetlen tünetét a magnéziumhiány okozza.

Természetesen, ha ezek közül bármit észreveszel magadon, az nem jelent automatikusan magnéziumhiányt, de ha nem szűnnek a kellemetlenségek, érdemes erre is gondolni. A jó hír az, hogy néhány ételfajta beiktatása már önmagában sokat segíthet a helyzeten. 

Magnéziumbevitel természetesen és mesterségesen

Mivel a magnéziumnak fontos szerepe van az ideális anyagcserében, és a megfelelő testmozgás mellett hamar ürül a szervezetből, ajánlott rendszeresen pótolni. A szervezet nem tudja előállítani, így elsősorban magnéziumban gazdag ételeket kell fogyasztani, de tabletta formájában is kiegészítheted vele étrendedet. Egy nap 250-350 mg-ra van szüksége ebből a testednek. 

Van néhány tipikusan olyan élelmiszer, amelyeknek magas a magnéziumtartalma és gond nélkül beilleszthetők az IR-barát étrendbe. Ilyenek például a hüvelyesek, a spenót, a kelkáposzta, az avokádó, a hal és az olajos magvak is. Egyedül a banán az, amelyet magas magnéziumtartalma ellenére ajánlott kerülni, ha inzulinrezisztens vagy. 

Ha a fentiekből megfelelően fogyasztasz, de a tüneteid nem enyhülnek, vagy az orvosod szerint egy kis extra löket magnéziumra lenne szükséged, természetesen étrendkiegészítők formájában is ajánlott egy kis plusz magnéziumot szedni a teljes siker elérése érdekében. 

Mikor kezdj magnéziumot szedni?

Nem ajánlom, hogy most a cikk olvastán lerohand a patikát, és betárazz magnéziumból; érdemes előtte az orvosoddal konzultálnod, amennyiben erre még nem került sor. Ő ugyanis az eredményeid és a kórelőzményeid alapján megfelelő adagolást is elő tud írni számodra, tovább támogatva ezzel azt, hogy „odabenn” minden flottul működjön és még több pozitív eredménye legyen az életmódváltásodnak. 

A diéta mellett figyelj oda a megfelelő tápanyagokra is, mert fontos lehet!

Te is érintett vagy IR-rel vagy PCOS-sel?

Az IR-kézikönyv segítség lehet minden érintettnek: akkor is, ha most derült ki, hogy IR-es vagy és akkor is, ha már így élsz évek óta.
életmód

Hogy néz ki az IR vizsgálat?

Sokan vagyunk, akik mindenféle orvosi vizsgálattól rettegünk, és mindent előre akarunk tudni. Így van ez az inzulinrezisztencia-, avagy a terheléses vércukor vizsgálattal is. A jó hír az, hogy itt tényleg semmi ok az aggodalomra, nem fog fájni, és különösebben kellemetlen sem lesz – olvass tovább, és bemutatom az IR vizsgálatot pontról-pontra!

életmód

Miért fontos IR-esként a megfelelő folyadékfogyasztás?

Először is azért, mert napi 2-4 liter folyadék mindenféleképpen kell a szervezetnek, akár egészséges vagy, akár nem. IR-esként azonban különösen oda kell figyelni erre, mert befolyásolhatja az értékeinket, a közérzetünket és az egészségünket is. Mutatom, miért!

Iratkozz fel a Fontos lehet! hírlevélre!

Hova küldjük az INGYENES IR-kézikönyvet?

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.