Inzulinrezisztencia és az ünnepi asztal

Tetszik? Oszd meg!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: email

Nyakunkon az ünnepek, és inzulinrezisztensként se szeretnénk lemaradni a finomságokról. Mi kerüljön az asztalra? Mutatok néhány ételt, ami nem csak finom, de IR-esként kifejezetten jót is tesz neked!

Először a fekete leves: mi az, ami karácsonykor is tilos?

Első és legfontosabb szempont, hogy szinte mindent lehet fogyasztani, csak mértékletességre van szükség. Minimalizáld a cukor, a kenyér és a rizs bevitelét a szervezetedbe, lehetőleg kerüld a tejet, valamint a legtöbb tejterméket, az ezekben rejlő tápanyagokat érdemes más formában pótolni. Érdemes körülnézni a vegán konyhában is, sok mindent találhatsz mai neked is jó: próbáld ki például a kesudió sajtot!  Nem olcsó mulatság, de ha a sajt szerelmesei közé tartozol, az ünnepekre megengedhetsz magadnak egy kis luxust is:) 

A tél közepén azonban inzulinrezisztensként még inkább kell figyelned a vitaminokra, elsősorban a D-vitamint természetes formában is tartalmazó táplálékokra, és étrend-kiegészítőkre.

Szerencsére a klasszikus karácsonyi menüvel sok mindent bevihetsz, ami fontos lehet!

A karácsonyi menü

Kezdjük a körettel, mert ez a legegyszerűbb: érdemes felcserélni a sima fehér rizst barnarizzsel, kölessel, bulgurral, brokkoli, kelbimbó- vagy sárgarépakrémmel. Ezek ugyanis lassú felszívódású szénhidrátokat tartalmaznak, és így egy IR-es számára kifejezetten előnyösek, sőt, a gyors szénhidrátokat is lassítják. Szintén legyenek bőséggel a tányérodon a káposztafélék is, amikben amúgy számos vitamin van. 

Ha nem fogyókúrázol, nyugodtan fogyaszthatod a meleg, olajban készült sülteket is egy kis módosítással: ha rántott húst készítesz, akkor teljes kiőrlésű liszttel és teljes kiőrlésű, szárított zsemléből házilag készült morzsával panírozz. 

Amit kifejezetten ajánlok…

Mindenféleképpen egyél bőven halféléket, gombát és tojást, hiszen ezeknek magas a D-vitamin tartalma. A folsavat tartalmazó májat és az Omega 3-at tartalmazó lazacot, tőkehalat mindenképp érdemes beépíteni valamilyen formában a menübe. Mit szólnál mondjuk egy gazdag húsleveshez, harcsapaprikással, amihez teljes kiőrlésű sztrapacskát kínálsz juhtúróval?

Mi legyen a nasival?

Szerencsére nem kell magadtól teljesen megvonnod az édességet sem. A legegészségesebb megoldás egy gazdag gyümölcstál, vagy gyümölcssaláta: a citrusfélék magas C vitamintartalmuk miatt különösen jó barátaid lesznek, de csak frissen – a szárított gyümölcsöket jobb elkerülni. Csipegess mellé diót, mogyorót, csonthéjasokat, mert ezek inozitolt, vagyis B8-vitamint tartalmaznak.  

A receptajánlóban süteményrecepteket és más édességeket is találsz, amikből nyugodtan válogathatsz.

A D-vitamin egyik katalizátora a magnézium. Mit szólnál egy tökös-mákos bejglihez vagy réteshez? Ha pedig kávéznál mellé, akkor tejszínt rakj a kávéba és ne tejet! 

Tápláld jól a szervezetedet az ünnepek alatt is: egyél sok tököt, tarka- és fekete babot, mákot, banánt, zabpelyhet, és mindenféle zöld levelet, leveles zöldségeket.

Hiszen az egészséged karácsonykor is fontos lehet…

A következő cikkben pedig konkrét recepteket fogok Neked mutatni a karácsonyi asztalra!

Te is érintett vagy IR-rel vagy PCOS-sel?

Az IR-kézikönyv segítség lehet minden érintettnek: akkor is, ha most derült ki, hogy IR-es vagy és akkor is, ha már így élsz évek óta.
életmód

Hogy néz ki az IR vizsgálat?

Sokan vagyunk, akik mindenféle orvosi vizsgálattól rettegünk, és mindent előre akarunk tudni. Így van ez az inzulinrezisztencia-, avagy a terheléses vércukor vizsgálattal is. A jó hír az, hogy itt tényleg semmi ok az aggodalomra, nem fog fájni, és különösebben kellemetlen sem lesz – olvass tovább, és bemutatom az IR vizsgálatot pontról-pontra!

életmód

Miért fontos IR-esként a megfelelő folyadékfogyasztás?

Először is azért, mert napi 2-4 liter folyadék mindenféleképpen kell a szervezetnek, akár egészséges vagy, akár nem. IR-esként azonban különösen oda kell figyelni erre, mert befolyásolhatja az értékeinket, a közérzetünket és az egészségünket is. Mutatom, miért!

Iratkozz fel a Fontos lehet! hírlevélre!

Hova küldjük az INGYENES IR-kézikönyvet?

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.