Itt a szüret és a sok szőlő – de vajon IR-esként is lehet csipegetni?

Tetszik? Oszd meg!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: email

Egyre rövidebbek a nappalok, hűvösebbre fordul az idő, a fák levelei elkezdenek lehullani – vagyis elérkezett az ősz és a szőlőidény. A szőlőnek igen sok pozitív hatása van, de vajon inzulinrezisztensként belefér-e a diétádba? Válasz a cikkben!

Hulló falevelek, betakarítás és a szőlő

Sokan elszomorodnak, mikor vége lesz a nyárnak és beáll az ősz. Pedig van egy gyümölcs, ami ilyenkor terem, és nagyon sok olyan természetes anyagot tartalmaz, amik pozitívan hatnak a testünk működésére. Ráadásul nagyon finom is – nekem az egyik kedvencem! Biztos kitaláltad már, hogy ez a gyümölcs a szőlő. Lássuk, mi mindent tartalmaz, ami hozzájárul az egészségünkhöz:

  • Először is a szőlőnek magas az energiatartalma, de alacsony a kalória- és zsírtartalma, így a fogyást nagyban elősegíti
  • Sok antioxidánst tartalmaz, ami segíti az emésztést és a szövetek regenerálódását. Bár az fontos, hogy ne nasiként fogyasszuk, hanem mondjuk egy étkezés helyett, ugyanis magas a cukortartalma is, és ha étkezés után csipegetjük, akkor megerjed a gyomorban és lassítani fogja az emésztést
  • C-vitamin tartalma is elég magas, amit természetesen az immunrendszert támogatja
  • A K-vitamin pedig a csontokat és a szöveteket segíti, emellett vízhajtó hatású is
  • Vas-és folsav tartalma a vérképzésben játszik fontos szerepet, illetve a segít leküzdeni a fáradtságot
  • A vörös szőlő héja és magjai tartalmaznak egy rezveratrol nevű antioxidánst is, ami lassítja az öregedést, javítja a látást és segít, ha szívproblémád van (feltéve, ha szervi eredetű. Ha érzelmi jellegű a dolog, akkor a szőlő erjesztett változata lehet a segítségedre;))
    Ezen felül támogatja az agyi funkciók fejlesztését, sőt, még a bőrünket is védi az UV sugárzással szemben.
  • A szőlő magjából készített olaj szintén a magas antioxidáns tartalma miatt segít a bőrt fiatalítani, hatékony az érelmeszesedés ellen, az idegrendszer védelmében és akár az allergia ellen is.

Vagyis láthatod, hogy a szőlő elég sok mindenben tudja támogatni az ember szervezetét. De vajon mi a helyzet akkor, ha inzulinrezisztens vagy? Akkor is jót tesz a szőlő fogyasztása?

Igen, IR-esként is ehetsz szőlőt…

…csak az a nem mindegy, hogy milyen mennyiségben. Ahogy említettem korábban, a szőlő cukortartalma eléggé magas – 18%. Ez gyorsan megnöveli a szervezet vércukor szintjét, ezért nem mindegy, hogy mikor és mennyit fogyasztasz belőle. 200 grammnál többet nem jó az ilyen fajta gyümölcsökből egyszerre elcsipegetni, és mivel ezek gyorsan felszívódó szénhidrátokat tartalmaznak, jó, ha esetleg egy kis adag lassan felszívódó szénhidrátot tartalmazó ételt eszel mellé, hogy ne legyen annyira kiugró a vércukorszint emelkedése. 

Persze mindenképpen ajánlott megkérdezned róla a dietetikusodat vagy kezelőorvosodat, hiszen az állapotodtól függően változhat, hogy ténylegesen mennyit fogyaszthatsz a szőlőből vagy másféle, gyorsan felszívódó szénhidrátból.  De az a lényeg, hogy remélhetőleg nem kell teljesen lemondanod róla, és inzulinrezisztensként is élvezheted a szőlő jótékony hatásait.

Szóval szemezgesd bátran – mert az egészséged szempontjából fontos lehet!

Te is érintett vagy IR-rel vagy PCOS-sel?

Az IR-kézikönyv segítség lehet minden érintettnek: akkor is, ha most derült ki, hogy IR-es vagy és akkor is, ha már így élsz évek óta.
táplálkozás

Az inozitol szerepe az IR-es életében

Inzulinrezisztensként vagy PCOS-esként nem csupán az a fontos, hogy az étrendedre vagy az életmódodra odafigyelj, hanem az is, hogy pótold a szervezetedből hiányzó vitaminokat. Most bemutatom neked az inozitolt, ami kiemelten fontos számunkra!