Minőségi élet

Happy healthy family

Tetszik? Oszd meg!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: email

Ahogy eddig is, a cél, hogy valóban minőségi, tudatos életet tudj élni, az egészséged, a mozgás, a táplálkozás, és az összes többi életterület figyelembevételével. Külön figyelmet szentelek továbbra is az IR, azaz az inzulinrezisztencia által érintettek segítésére. 

Hol is kezdődik mindez?

Kezdjük az elején. Kell, hogy IR-es legyél, ahhoz, hogy tudatosan élj? Szerintem nem. Az inzulinrezisztencia igen nagy ébresztő, a nélkül is igen fontos, hogy végignézd, hol-hogyan vagy tudatos, egyáltalán az vagy-e.

Az IR-esek négy alappillért vesznek figyelembe:

  1. Táplálkozás
  2. Lélek
  3. Mozgás
  4. „Gyógyszerek”

Ezek azok a területek, amelyeket nagyon rendbe kell tennünk akkor, amikor megállapítják az IR-t. Aztán meg fenntartani. (Ha követed az oldalt, nálam ez 2011-ben történt, és azóta is odafigyelek, így élhetek tünetmentesen.)

Alapvetően a táplálkozás az, ami mindannyiunknál kardinális pont. Az eddig használt alapanyagok jó részét le kell cserélni. Ilyenkor történik az, hogy megijedünk, pontosabban frászt kapunk, hogy innentől megállj mindennek, és éhen fogunk halni. Mindenkit megnyugtatok: nem fogsz. Enni-inni továbbra is kell, sőt szükséges is, csak meggondolandó, mit adunk saját magunknak.

Pár gondolat ehhez kapcsolódóan, amelyet akár mostantól bevezethetsz:

  • Tudatos vásárlás, alapanyagok átgondolása, újratervezése, modernizálása (liszt, cukor, tészta, kenyér fronton például), és a zöldségek, gyümölcsök arányának növelése.
  • Rendszeres étkezés, azaz egy napon belül figyelj arra, hogy reggelizz (ne csak kávézz), és este se éjjel 11-kor osonj ki a hűtőhöz.

Menjünk tovább. Egyébként figyelsz magadra? Ismered az “Énidő” fogalmát, vagy csak távoli vágyálom számodra? A lélek, mint negyedik alappillér a belső világunk harmóniáját jelenti. Felbosszantottak? Nem tudsz pihenni? Túlterheled magad folyamatosan? Nem jössz ki a pároddal, vagy éppen az aggaszt, hogy egyedül vagy? Ha túl sokat töprengsz, és folyamatosan stresszes vagy, akkor az bizony megérződik a hangulatodon, a hozzáállásodon, az pedig hatással lesz a teljesítményedre, a másokkal való kommunikációdra, a táplálkozásodra, gyakorlatilag mindenre. 

  • Szellőztesd ki a fejed! Sétálj egyet, vagy éppen engedj egy kád forró vizet és lazulj, engedd ki a fáradt gőzt. Menj el kirándulni, moziba, olvass el egy jó könyvet – csinálj olyat, ami kikapcsol, feltölt. Családdal is, de egyedül is keresd meg azon pontokat, programokat, amelyek számodra örömet jelentenek.

Be is hozom a negyedik alappillért, ami nem más, mint a mozgás – legtöbbünk mumusa. Mit és mikor? Hova passzírozzuk be a meglévő több mint 24 órás elfoglaltságunkba a sportolást? Nehéz ügy, ám IR-esként ez speciel nem kérdés, hiszen az egészségünk múlik rajta. 

  • Tipp: Kezdd kicsiben, és akár otthon. Rengeteg online videót és tanácsot találhatsz az interneten, e mellett csoportos órákra is benézhetsz, ki tudod próbálni, hogy megtaláld a valóban hozzád illő mozgásformát. Feltölt, kikapcsol, és ösztönöz. A szellemi munkát végzőknek pedig egyensúly, úgyhogy érdemes.
  • Fontos! Ez nem csak lehet, hanem tényleg az: a kulcsa ennek is, mint mindennek a rendszeresség. Ha apró lépésekben is tudsz haladni, ha ez séta, jóga, szobabiciklizés is, csináld. Eleinte lehet kihívás, mert kisebb a teljesítményed, mint amekkorát elvársz magadtól, de menni fog! 

Végül, de nem utolsósorban, beszéljünk a gyógyszerekről. Azért is van ez idézőjelben, mert nem kell mindenkinek szednie, még az inzulinrezisztensek közül sem. Ha odafigyelsz a táplálkozásodra, a mozgásra, a lelkedre, és az értékeid (amelyeket szakorvosi vizsgálatokon folyamatosan ellenőriznek), akkor élhetsz ezek nélkül. Ugyanakkor egy egészséges ember számára is fontosak az olyan készítmények, mint például a C-vitamin, az omega 3, a magnézium, illetve olykor akár egy-egy táplálékkiegészítő is. Ez mindenkinek a saját maga szíve-lelke-teste igényei szerint szükséges, de mindannyian tudjuk, hogy ma már fokozottabb hatásoknak vagyunk kitéve, így szervezetünk megérdemli a törődést. 

Számodra melyik a kihívás? Mit gondolsz, mennyire szükséges ezekre figyelni?

Fontos lehet?

Te is érintett vagy IR-rel vagy PCOS-sel?

Az IR-kézikönyv segítség lehet minden érintettnek: akkor is, ha most derült ki, hogy IR-es vagy és akkor is, ha már így élsz évek óta.
életmód

Hogy néz ki az IR vizsgálat?

Sokan vagyunk, akik mindenféle orvosi vizsgálattól rettegünk, és mindent előre akarunk tudni. Így van ez az inzulinrezisztencia-, avagy a terheléses vércukor vizsgálattal is. A jó hír az, hogy itt tényleg semmi ok az aggodalomra, nem fog fájni, és különösebben kellemetlen sem lesz – olvass tovább, és bemutatom az IR vizsgálatot pontról-pontra!

babavárás

Miért fontos IR-esként a megfelelő folyadékfogyasztás?

Először is azért, mert napi 2-4 liter folyadék mindenféleképpen kell a szervezetnek, akár egészséges vagy, akár nem. IR-esként azonban különösen oda kell figyelni erre, mert befolyásolhatja az értékeinket, a közérzetünket és az egészségünket is. Mutatom, miért!

Iratkozz fel a Fontos lehet! hírlevélre!

Hova küldjük az INGYENES IR-kézikönyvet?

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.