Sport

Az inzulinrezisztencia kezelésében kulcsfontosságú szerepet tölt be a rendszeres testmozgás bevezetése hétköznapjainkba. Ahogy a táplálkozásban, úgy az edzések területén is rendszerességre van a szüksége a szervezetünknek, hogy a sport pozitív hatásai érvényesülni tudjanak.

Inzulin iránti érzékenység növelése

A testmozgásnak különböző pozitív hatásai vannak az inzulinrezisztencia esetében. Ezek közül az egyik legfontosabb, hogy a sport segíti a glükóz sejtekbe kerülését, így kevesebb inzulint kell termelnie a szervezetnek a vércukorszint normalizálásához. Ezen kívül növeli a szervezet inzulin iránti érzékenységét, ráadásul ez a pozitív hatás nem csak sportolás közben érvényesül, hanem a 30-60 perces testmozgást követően akár még 20 órán keresztül is fennállhat.

Zsírszövetek csökkentése

A zsírszövetek mennyiségének csökkentése szintén nagy jelentőséggel bír az értékek normalizálásában. Ebben a megfelelő diéta mellett kulcsfontosságú a fizikai aktivitás növelése. A kutatások alapján már 5-10 százalékos súlyvesztéssel is jelentős állapotjavulást lehet elérni, hiszen mérséklődik az inzulinrezisztencia, és csökken az inzulinszint. 

Izomszövetek növelése

A terápia során az izomtömeg növelés is jelentős pozitív hatással bír, hiszen az izom képes inzulin nélkül is felvenni glükózt a keringésből, ezáltal segítve a hasnyálmirigy munkáját. Ebből következik, hogy optimális izomtömeggel kevesebb inzulinra van szüksége a szervezetünknek, így annak mennyisége is csökken a szervezetünkben. Ráadásul az izomtömeg növelésével az alapanyagcserénk is gyorsul, ami jelentős segítséget nyújt a testsúlycsökkenésben is. 

Kardió és erősítő edzések kombinálása

A súlytöbblettel rendelkezők nagy része a kardió edzéseket helyezi előtérbe, és sokan nem tudják, hogy érdemes kombinálni edzésprogramjaikat erősítő, vagy más néven rezisztencia edzéssel is. Ennek oka, hogy az izomépítés csaknem ugyanolyan fontos az inzulinszint csökkentésében és a szénhidrát anyagcsere normalizálásában, mint a zsírszövetek csökkentése. Természetesen csak egy optimális izomtömeg elérésére van szükség, és nem a testépítők izomzatára kell gondolni.

Rendszeres testmozgás legfontosabb előnyei:

  • normalizálja a vércukorszintet;
  • növeli a sejtek inzulin iránti érzékenységét;
  • csökkenti az inzulin szintet;
  • gyorsítja az alapanyagcserét;
  • segít a zsírszövet vesztésben;
  • kiváló módszer a stressz levezetésére.

Hogyan kezdjem el?

A testedzést mindig a saját edzettségi szintünknek megfelelően kell elkezdeni. Más gyakorlatok, edzésintenzitás, időtartam javasolt annak, aki soha nem sportolt, ülő munkát végez, és más egy rendszeresen sportoló, fizikai munkát végző személynek. Kezdetben érdemes egy szakképzett edző által kordinált állapotfelmérésen részt venni, aki egy egyénre szabott edzésprogram összeállításában nagy segítséget tud nyújtani. Kiemelt figyelmet kell szentelni a fokozatosságra, hiszen az élethosszig tartó életmódváltás megtanulása, a mindennapokba való beépítése a végső cél.

Töltsd ki gyorstesztünket a gombra kattintva, hogy megtudd: érintett lehetsz-e Te is!