5 beltéri sport karantén-napokra

Tetszik? Oszd meg!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: email

Otthon edzeni bizonyos szempontból nehezebb, hiszen nincs ott az edző, nincsenek melletted társak, akik motiválnak, és persze a kanapéról is sokkal nehezebb néha felkelni, ha nem időre kell menni valahova. De ez még nem ok arra, hogy kihagyjuk a sportot: mutatok 5 olyan mozgásformát, amibe otthon is bele tudsz vágni!

5 beltéri sport karantén-napokra

1. Jógázz!

A jóga sokak számára egy nagyon homályos dolog, és kívülről valóban nem tűnik többnek, mint egyszerű hajlongás és sóhajtozás. Feltűnő azonban, hogy akik rendszeresen gyakorolják ezt a sportot, mindannyian szenvedéllyel teszik azt. Mit veszíthetsz, ha te is kipróbálod?

Keress egy online jóga kurzust, vagy egy szimpatikus youtubert, és már indulhat is az otthoni jógázás. Ha a Youtube mellett döntesz, mindenképp egy olyan csatornát válassz, ahol az alapoktól kezdő videót is találsz, különben az első néhány nehezebb, vagy nagyobb hajlékonyságot igénylő gyakorlat után az egészet kudarcélményként fogod megélni. 

Én ezt választottam. 25 napon keresztül segít napi rutinná tenni a jógát,ami nem csak átmozgat, hanem a lelkednek is jót tesz. Próbáld ki ☺! 

2. Eddz, erősíts a rendelkezésre álló eszközökkel!

Attól még, hogy a konditermek zárva vannak, nem kell teljesen feladnod a jól kiforrott edzéstervedet. Kondigépek nélkül is könnyedén tudod erősíteni a különböző izomcsoportokat otthon is elvégezhető gyakorlatokkal. Számtalan applikáció és Youtube csatorna létezik, ahol 10-15-20 perces vagy akár hosszabb edzéseket találsz, különböző nehézségi szinteken. 

Az otthoni edzésekhez általában otthoni kellékek kellenek: tricepszet erősíteni lehet egy szék szélén, súlyzó helyett megteszi néhány vizespalack (lehet olyat kapni, aminek fogója is van!), a saját testsúlyos edzésekhez pedig csak te kellesz.

Extra motivációért kezdj bele most egy 30 napos kihívásba, hiszen a következő időszakban lesz időd rá, hogy ez egyszer végig is csináld! Egészen biztos, hogy könnyedén találsz olyat, ami megfelel a céljaidnak, csak szánj rá egy pár percet, hogy utánajárj, vagy kérd ki egy már otthon edző ismerősöd tanácsát. Itt is találsz segítséget:

https://darebee.com/

3. Hulahoppozz! 

Persze csak ha elég nagy hozzá a nappalid, és közben nem versz le semmit… A hulahoppozásban az a jó, hogy közben könnyedén tudsz például sorozatot nézni, vagy barátokkal videóchatelni, mert korántsem köti le az összes figyelmedet és energiádat. Nagyon gyorsan bele lehet jönni, és a csípő és deréktájon felgyülemlett zsírpárnák ledolgozására ez az egyik legkíméletesebb megoldás. Egy hulahopp karika nem nagy befektetés, cserébe viszont igen szórakoztató!

4. Szobabiciklizz/futópadozz

Egyszeri nagy befektetés, viszont hosszútávú lehetőséget ad az otthoni sportolásra. Ha esik, ha fúj, soha többet nem kell majd őrült kánikulában, vagy fogcsikorgató téli hidegben futnod odakint, és még csak rászánni sem kell magadat, hogy bárhová is elindulj… Csak beraksz egy jó filmet, vagy a kedvenc sorozatodat, és úgy róhatod a kilométereket, hogy szinte észre sem veszed. 

5. Fedezd fel a fitnesz világát

Könnyen találsz online fitnesz edzéseket, és a Youtube ebben az esetben is nagyon jó barátod, hiszen számtalan videó közül válogathatsz. Előfordulhat, hogy szükséged lesz gumiszalagra, pár kilós súlyzókra és egyéb kellékekre, de ez ne hozzon zavarba! A legtöbb fitnesz kellék könnyen helyettesíthető (lásd a 2. pontot), illetve nem olyan hatalmas befektetés az sem, ha megvásárolsz pár edzőcuccot. A rendszeres használat mellett gyorsan meg fog térülni az áruk, és hosszú távon fognak segíteni a testi-lelki egészséged fenntartásában. 

A rossz idő és a karantén sem ok arra, hogy elhanyagold a testmozgást, hiszen az egészséges étkezés mellett a rendszeres sport is fontos lehet!

Te is érintett vagy IR-rel vagy PCOS-sel?

Az IR-kézikönyv segítség lehet minden érintettnek: akkor is, ha most derült ki, hogy IR-es vagy és akkor is, ha már így élsz évek óta.
életmód

Hogy néz ki az IR vizsgálat?

Sokan vagyunk, akik mindenféle orvosi vizsgálattól rettegünk, és mindent előre akarunk tudni. Így van ez az inzulinrezisztencia-, avagy a terheléses vércukor vizsgálattal is. A jó hír az, hogy itt tényleg semmi ok az aggodalomra, nem fog fájni, és különösebben kellemetlen sem lesz – olvass tovább, és bemutatom az IR vizsgálatot pontról-pontra!

életmód

Miért fontos IR-esként a megfelelő folyadékfogyasztás?

Először is azért, mert napi 2-4 liter folyadék mindenféleképpen kell a szervezetnek, akár egészséges vagy, akár nem. IR-esként azonban különösen oda kell figyelni erre, mert befolyásolhatja az értékeinket, a közérzetünket és az egészségünket is. Mutatom, miért!

Iratkozz fel a Fontos lehet! hírlevélre!

Hova küldjük az INGYENES IR-kézikönyvet?

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.