Tetszik? Oszd meg!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: email

Tudom, december van, ilyenkor a legkevésbé sincs kedved még kimozdulni sem. A legjobb lenne a kényelmes fotelből nézni a futókat (lehetőség szerint csak a televízióban), miközben egy bögre, forró csokit kortyolgatsz. Edzés? Ugyan már! 

IR-esként tudjuk, hogy sajnos nem lehet legyinteni, viszont azzal is tisztában vagyunk, hogy nehezebben indulunk el edzeni, hamarabb sötétedik, közeledik az advent, a karácsony, az akciók, a család, mégis, nézzünk pár apró trükköt, melyekkel feldobhatod edzésed:

  • Teszteld magad! Ha eddig még nem sikerült, akkor keresd meg azt a mozgásformát, amiben jól érzed magad. Az erőnlét, az állóképesség, a rutin fejleszthető, viszont ha magadra kényszerítesz valamit, ami egyáltalán nem jó neked, akkor inkább válts! 
  • Ha olvastad a közösségi oldalamon a korábban megosztott cikkem, akkor abból is láthatod az edzéstípusokat, melyek közül érdemes váltogatni.
  • Legyen rendszered! Ne csak a szabadba menj, mert ha az időjárástól teszed függővé a sportolásod, akkor gyakran feladod, idővel pedig teljesen elmaradhat a számunkra kötelező edzés. Készülj arra, hogy hol fogsz edzeni, terembe fogsz járni, edző megy hozzád, vagy akár megy egyedül otthon.
  • Ha bizonytalan vagy, kérdezz edzőket, kérj segítséget! Próbáld ki, milyen, ha személyi edzőhöz mész, hogy azt szereted inkább, vagy csoportos órákra járnál inkább.
  • Ha szereted a természetet – én például gyakran járok túrázni -, nézz akár téli lehetőségeket. Ha sétálni mész, dobd fel fotók készítésével, akár azzal, hogy a végén megiszol egy teát. 
  • Találj ki jutalmakat! Eleinte nehézséget okozhat az új szokás rendszeresítése, próbáld ki, hogy utána mi az, amit megengedsz magadnak: elmész moziba, veszel egy új bérletet az edzőterembe, vagy akár csak feljegyzed magadnak, kiteszed a hűtőre, hogy milyen remek eredményt sikerült elérned.
  • Lazulj is! Meditálj, jógázz, kapcsolj ki. Ahogy már láthattad, érdemes többféle mozgást is beépítened az életedbe, egy relaxáció, vagy mindent átnyújtó jóga is sokat fog jelenteni.

Nem kell mindent egyszerre

Gyakran beleesünk abba a hibába, hogy azonnal megpróbálunk mindent teljesíteni, sőt, azon felül is. Amikor pedig közbejön valami, akadályt látunk, akkor félbehagyjuk az egészet. Emlékeztesd magad, hogy beépíteni valamit, szinten tartani apránként fog menni, de fog!

Tedd, ahogy jólesik, a lényeg az, hogy mindenképp haladj. Ha csak kis lépésekben is, akkor abban.

Az egészséged, az életed fontos lehet.

Anita

Te is érintett vagy IR-rel vagy PCOS-sel?

Az IR-kézikönyv segítség lehet minden érintettnek: akkor is, ha most derült ki, hogy IR-es vagy és akkor is, ha már így élsz évek óta.
táplálkozás

Az inozitol szerepe az IR-es életében

Inzulinrezisztensként vagy PCOS-esként nem csupán az a fontos, hogy az étrendedre vagy az életmódodra odafigyelj, hanem az is, hogy pótold a szervezetedből hiányzó vitaminokat. Most bemutatom neked az inozitolt, ami kiemelten fontos számunkra!