Hangold át magad!

Hangold át magad!

Tetszik? Oszd meg!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: email

Gondolom, már most a karácsony körül jár az agyad, kinek mit veszel, hol és persze mennyiért. Mit főzz, hogyan oldd meg lehetőség szerint egészségesen az ételeket. Ugyanakkor hamar sötétedik, jön a kuckózós időszak, amikor kicsit átgondoljuk, merre tartunk, mi minden történt ebben az évben. Bár a csúcspontja decemberben van, mégis, ez már a lassulás időszaka.

Le tudsz lassulni?

Kétféle ember van, aki igen, és aki nem. Aki igen, általában tudja, hogy néha el kell engedni néhány feladatot, a rohanást, és nyugodtan leülni egy könyv mellé, vagy éppen megengedni egy kirándulást magunknak, és nem a gép előtt lenni. 

Aki nem, nos, ő valószínűleg az előző heti blog bejegyzéseket is elolvasta, de nem csinálta meg a gyakorlatokat, hiszen novemberben végig a negyedik pillérről, a lélekről írtam. Olykor nem is tudjuk megengedni magunknak a csendet. 

Volt itt szó:

  • rossz szokásokról,
  • új programokról,
  • énidőről,
  • önértékelésről,
  • finom ételekről, italokról (ha még nem láttad, érdemes a receptek közé bekukkantanod),

meg még egy csomó mindenről, amelyek alkalmazásával picit lassabb tempóra állhatsz át.

Ahogy a cím is mondja: hangold át magad! Értékeld, amid van, kevesebb hajszával, rohanással, stresszel. Könnyű mondani, gondolhatnád, de valójában egyáltalán nem így van. 

Tudod, mi a különbség? Nekem az IR. Az inzulinrezisztencia tanított meg arra, hogy oda kell figyelnem magamra, életem mozgatórugóira. Gyakorlatilag, ha őszinték akarunk lenni, akkor rá voltam kényszerítve, hogy még tudatosabban, egészségesebben éljek. Másnál jöhet egy komolyabb betegség, de beszélhetünk a kimerültségről, a kiégésről is, ami szintén érint mindannyiunkat. 

A saját ritmus megtalálása

Ez az, ami mindenkinél másképp van. Ezért közelítem meg többféleképp a különböző témákat, az alappilléreket: a táplálkozást, a mozgást, a gyógyszereket és a lelket is, mivel mind másban vagyunk erősebbek. Biztos vagyok benne, hogy van olyan is, ami remekül megy már, lehet az énidőd megvolt mindig is, de esetleg nem jutottál el mozogni. Pedig mind fontos. Ezeket hozd egyensúlyba úgy, ahogy az számodra – és a családodnak is – kivitelezhető.

Egy másik fontos dolog: a kitartás. Ezeknek a bevezetése (nézz szét a korábbi cikkeimben), bizony időbe telik, az áthangolás is. Tedd, ahogy jólesik, a lényeg az, hogy mindenképp haladj. Ha csak kis lépésekben is, akkor abban.

Még egy kérdést hagytam így a bejegyzés végére: Szükséged van segítségre?

Ennek fontosságáról is írtam az elmúlt hetekben, ha pedig idejutsz olvasásban, akkor kérlek, írd meg akár egy komment formájában, neked mi az, ami segítség lehet még tőlem? Mely téma, ötlet, gondolat ragadt meg, vagy éppen ellenkezőleg mire figyeljek, mely témakört vegyem elő? A fontos lehet oldala éppen ezért jött létre.

Az egészséged, az életed fontos lehet.

Anita

Te is érintett vagy IR-rel vagy PCOS-sel?

Az IR-kézikönyv segítség lehet minden érintettnek: akkor is, ha most derült ki, hogy IR-es vagy és akkor is, ha már így élsz évek óta.
táplálkozás

Az inozitol szerepe az IR-es életében

Inzulinrezisztensként vagy PCOS-esként nem csupán az a fontos, hogy az étrendedre vagy az életmódodra odafigyelj, hanem az is, hogy pótold a szervezetedből hiányzó vitaminokat. Most bemutatom neked az inozitolt, ami kiemelten fontos számunkra!