Inzulinrezisztensként is változatosan enni? – Megmutatom hol kezdd!

Healthy food concept

Tetszik? Oszd meg!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: email

Kiderült, hogy inzulinrezisztens vagy. Végigmentél száz vizsgálaton, végighallgattál megannyi orvost, és zsong a fejed az információktól. Túl vagy az első sokk-élményen. Sőt, túl vagy a második sokk-élményen is. Kezded elfogadni: mostantól meg fog változni az életed. Akkor már csak egy van hátra – hogy a kezedben tartsd ezt a változást!

Igen, inzulinrezisztensként az biztos, hogy nagyon sok mindent meg kell változtatnod az életedben. Sokkal jobban oda kell figyelned a tetteidre, és sokkal jobban oda kell figyelned magadra. Én pontosan tudom, hogy ez nem egyszerű, hidd el, átestem rajta. És azt is el kell hinned nekem, hogy ez a változás nem kell, hogy rossz dolog legyen! Ha belegondolsz, végre lesz egy okod, amiért egészségesen élhetsz. Ráadásul ha megfogadsz egy-két tanácsot tőlem, akkor ez a változtatás nem lesz annyira nehéz és annyira szomorú sem:)

Az első és egyben legnehezebb lépés: az étrendtervezés!

Inzulinrezisztensként talán tényleg ez a legnehezebb: megváltoztatni az étkezési szokásaidat. De most szeretnék veled megosztani pár tippet és trükköt arról, hogy én hogyan csináltam.

  1. Elsősorban nem árt, ha elmész egy dietetikushoz, akivel megbeszélhetitek, eddig milyen ételeket ettél és milyen rendszerességgel, és hogyan kell mindezt átalakítanod az állapotodnak megfelelően.
  2. Inzulinrezisztensként talán az a legfontosabb, hogy figyelned kell a megfelelő vércukorszint fenntartására, ehhez pedig naponta 5-6 étkezést kell beiktatnod, megfelelő szénhidrátmennyiség bevitelével. Az étkezések között nagyjából 2-4 órának kell eltelnie.
  3. Nagyon fontos: szabadulj meg a tiltólistás élelmiszerektől! Igen, ez a legnehezebb része, hiszen ki ne akarna egy finom sütit benyomni ebéd után? De sajnos a cukornak és a fehérlisztnek mennie kell. Egyszerűbb, ha azonnal kidobod, elajándékozod, vagy kiadod parancsba a családnak, hogy azonnal egyenek meg mindent.
  4. De mondom, mi az amit szabad: teljes kiőrlésű liszt, olajos magvak, gyümölcsök, zöldségek, édesítőszer, de még a tejtermékekből is fogyaszthatsz! Ha rákukkantasz a receptjeimre, akkor pedig látni fogod, mennyi finomságot lehet főzni még egy ilyen étrenddel is:)
  5. Kezdd el tanulmányozni az ételeket, hogy mi az, ami gyorsan felszívódó, és mi az, ami lassan felszívódó szénhidrátot tartalmaz – ez ugyanis nagyon fontos lesz, mert nem mindegy, hogy a nap melyik szakában milyen típusú szénhidrátot eszel. Reggelire és ebédre inkább lassú felszívódású szénhidrátokat ajánlott fogyasztani, de tízóraira, uzsira és vacsira már hozzárakhatsz fele-fele arányban gyors felszívódású szénhidrátokat tartalmazó ételeket is.

A legfontosabb: ne keseredj el! Legyél kitartó és kezd lépésről lépésre! Rómát sem egy nap alatt építették, te se várd el önmagadtól, hogy egyik napról a másikra menni fog a szénhidrátszámlálás és a megszokott ételeid mellőzése. Az is nehézséget fog okozni, hogy megtaláld azokat a recepteket, amivel helyettesíteni tudod a kedvenceidet, de egyáltalán nem lehetetlen, és ráadásul sokkal egészségesebb leszel!

Ha a dietetikusoddal megbeszéltétek, hogy naponta mennyi szénhidrátot és milyen arányban kell elfogyasztanod, akkor kezdd azzal, hogy megcsinálsz csak egy napi tervet. Igen, először elég egy napra. Kiválogatod az alapanyagokat (a nagyobb boltok szinte már mind tartanak olyan alapanyagokat, sőt akár olyan készételeket is, amiket IR-esek is fogyaszthatnak), megsütöd-főzöd előre az ételeket, kirakod olyan adagokba, amiben a megfelelő mennyiségű szénhidrát van, és onnantól kezdve már csak az a lényeg, hogy ne hagyd abba!

Eleinte nagyon nehéz lesz beleszokni. Nehéz lesz számolnod és észben tartanod, hogy miből mennyit ehetsz csak. Ilyenkor jó, ha van az ember mellett valaki, aki támogatja, és segít neki az ételek előkészítésében.

Elméletileg 3 hétig tart, míg az ember beépít egy szokást az életébe. Három hét, hogy rutinná váljon egy cselekedet. Úgyhogy három hétig legalább meg kell erőltetned magadat, hogy beépítsd az étrendváltoztatásokat a mindennapjaidba. De onnantól kezdve egyre könnyebb és könnyebb lesz. Egy idő után pedig már nem is fogsz emlékezni arra, mikor máshogy étkeztél.

Az inzulinrezisztencia nem a világ vége. Nem. Ez egy új világ kezdete, és a te kezedben van a döntés, hogy milyenné formálod!

Figyelj oda, mert fontos lehet!

Te is érintett vagy IR-rel vagy PCOS-sel?

Az IR-kézikönyv segítség lehet minden érintettnek: akkor is, ha most derült ki, hogy IR-es vagy és akkor is, ha már így élsz évek óta.
táplálkozás

Az inozitol szerepe az IR-es életében

Inzulinrezisztensként vagy PCOS-esként nem csupán az a fontos, hogy az étrendedre vagy az életmódodra odafigyelj, hanem az is, hogy pótold a szervezetedből hiányzó vitaminokat. Most bemutatom neked az inozitolt, ami kiemelten fontos számunkra!